Ege’nin İncisi Marmaris #3.gün (Son)

Geceyi Marmaris merkezde bir otelde geçirdikten sonra dönüş yolculuğu başlamak üzereydi ve Marmaris’ten ayrılık vakti gelmişti. Bu güzel yeri bırakmak içimden gelmiyordu ama yapacak bir şey de yoktu.

Sabah merkezde bir Sarıyer Börekçisinde kahvaltı yaptıktan sonra Marmaris merkezden ayrıldı. Yol üzerindeki Sedir adasına uğrayalım diyorduk öyle de oldu. Marmaris – İzmir yolundan yaklaşık 15 km sapıp bu güzel yere ulaşabildik. Daha doğrusu adanın karşısına ulaştık. Adaya tekneler ile tur şeklinde ulaşılıyormuş. Fiyatı da öyle pahalı filan değil. Tekne turları birçok yeri gezdiyorlar her koya giriyorlar neredeyse ve o koylarda 1’er saat kadar duruyorlar. Böylece sende tekneden inip yüzebilme imkânı buluyorsun. Fiyatları da 30-50 tl arası değişiyor.

Sedir adasına uzaktan bakıp gördükten sonra yol üzerinde tabelalarını gördüğümüz İnce Kum Plajına da bakınalım dedik, araçları park edip plaja traktörler vasıtasıyla iniliyor. Denizi çok temiz… İncecik kumlar sizleri rahatlatıyor, yüzerken balıkları görüyorsunuz. Bende dalgıç gözlüğü ile bir süre eğlenmiştim zaten.  Bu plaja daha çok yerli turistler geliyor ve genelde aile olarak geliyorlar. Belli bir seviyesi var ki sanırım onlar da bu yüzden aileleriyle rahatça gelebiliyorlar.

Her neyse bahsetmek istediğim başka bir nokta yol üzerinde bir bölgeden geçtik, çok ilginçtir bir tabela vardı. Daha önce internet ortamında görmüştüm fakat hiç gerçek hayatta görmemiştim. “Lütfen biraz yavaş ve sessiz olun. Doğal yaşam bölgesi” gibi bir ibare vardı tabelada. Gerçekten de “Doğal Yaşam Bölgesi”ymiş yani. Yol üzerinde 3 tane bukalemun ve göremediğimiz birçok hayvan olduğunu hissediyorduk. Bukelamunla uzunda çekimler de yapmadık değil.

Tekrar Marmaris – İzmir yoluna dönüyorduk. Yol üzerinde bir cami dikkatimizi çekti. Turgut Özal Camii ismi verilmiş, tarihini incelediğimizde ise Turgut Özal’ın Cumhurbaşkanlığı döneminde buraya bir ziyaret gerçekleştirdiğini, bu ziyarette köy muhtarı ile gezen Turgut Özal’ın “bir ihtiyacınız var mı?” diye sorusunun ardından köylüler yapılmakta olan köy camisini söylemişler. Turgut Özal’da bu çağrıya yanıtsız kalmayarak kendi cebinden caminin bitirilmesi için büyük bir yardım yapmış. Adını da o yüzden almış bir camii.

İzmir’e girişte bulunan Selçuk beldesine uğramamak saçma olur diye düşünerek burayı da ziyaret ettik. Selçuk; Efes Antik Kentine, 2012 kehanetinde tek yaşamın kalacağı yer olarak inanılan fakat beklentileri boşa çıkartan şaraplarıyla ünlü Şirince köyüne ev sahipliği yapıyor.  Efes Antik Kenti,

Böyle güzel bir tatil kaçamağı oldu benim için. Çok güldük çok eğlendik. İnanılmaz yerler gördük ki Türkiye’de gördüğüm (doğası ile) en güzel yer. Karadeniz açılımı yaptığımda bakalım bu sıralama değişecek mi göreceğiz. Esen kalın..